Technical specifications Technical specifications
engine : HB 1400 WD engine : HB 1400 WG
design type : water-cooled 2-cylinder /four – stroke boxer enginge design type : water-cooled 2-cylinder /four – stroke boxer enginge
engine casing type : vertically divided engine housing with external oil tank engine casing type : vertically divided engine housing with external oil tank with external oil tank
displacement : 1400 cc displacement : 1400 cc
engine speed : max. 3000 rpm engine speed : max. 5000 rpm
valve control : two valves per cylinder valve control : two valves per cylinder
compression : 8 : 1 compression : 8 : 1
engine power : approx. 29,41 kW ( ca. 40 hp ) engine power : approx. 51,00 kW ( ca. 69 hp )
* with direct impulse with gear
bore x stroke : 97,6 mm x 94 mm bore x stroke : 97,6 mm x 94 mm
engine Fuel suply : balanced pressure carburettor engine Fuel suply : balanced pressure carburettor
fuel : gasoline super unleashed 95 ROZ Octane fuel : gasoline super unleashed 95 ROZ Octane
type of Ddrive : propeller with direct drive type of Ddrive : propeller with untersettlement gearbox
engine electronics: engine electronics:
ignition system: double ignition ignition system: double ignition
design type: electronic magnification system design type: electronic magnification system
with full electronic ignition with full electronic ignition
starter: electric starter: electric
dimensions and weights : dimensions and weights :
engine weight : approx. 36 kg engine weight : approx. 41 kg
(without exhaust system) (without exhaust system)
dimensions : dimensions :
Construction Type Variants : pressure propeller and traction propeller version
technical note !!!: modifications of technical data, design and equipment reserved
Achtung!
Dies sind keine zertifizierten und anerkannte Flugmotoren! Sie wurden nicht den für Flugzeuge vorgeschriebenen Sicherheits- und Dauertests unterzogen
und dürfen deshalb nur in Fluggeräten eingesetzt werden, mit einen vorgeschriebenen zugelassenen Rettungssystem und auch bei welchen nach einem
Motorausfall trotzdem vom Piloten eine sichere Landung durchgeführt werden kann. Das Fliegen mit einem diesem Motor ausgerüsteten Fluggerät, darf
niemals unter Bedingungen oder in Bereichen, bei Wetterlagen oder in Höhen durchgeführt werden, wo bei einem plötzlichen Motorausfall eine sichere
Landung nicht mehr möglich sein wird. Der Anwender und Pilot übernimmt alle Risiken, die dem Einsatz dieses Motors verbunden sind und weiß, dass es
zu unvorhergesehenen Funktionsstörungen kommen kann.